27 Mart 2009 Cuma






İYİKİ DOĞDUN CANIM KIZIM TUĞÇE
Hayatımın anlamı canım çocuklarım.Allahıma binlerce şükür.Dünya güzeli iki kızım ve beni seven sayan çok değerli eşim var.Aile olabilmek,aynı şeyleri duymak,düşünebilmek,saygı ve sevgi içerisinde olabilmek çok önemli.Hafta sonu büyük kızımın yaş günü idi.21 sene dile kolay ne çabuk geçti.Çok duygu yüklüyüm.Küçücük minicik bir bebekken şimdi karşınızda Genç,ileriye umutla bakan,geleceğin psikolojik danışmanı güzel insan.Ne kadar mutluyum.Onları çok seviyorum. İyiki varsınız.Aile yakınlarımızda bu günü bizimle paylaştılar.Pasta için teyzemize tşk.ediyoruz.
Böyle anlamlı bir günde tabiiki kızımın sevdiği şeyler hazırlamaya çalıştım.Bunlardan bir tanesi içli köfte.Ama benimkisi kolay olandan.Bununda lezzeti çok güzel oluyor ve çabuk hazırlanıyor.
MALZEMELER:4-5 tane patates1 su bardağı ince bulgurtuz karabiber iç malzemesi için:300 gr.kıyma 1 soğançekilmiş ceviz
MaydanozArzunuza göre baharatlar
Kızartmak için:1 yumurta,galeta unu ve sıvıyağ
YAPILIŞI:Patatesler haşlanır ve soyularak sıcakken üzerine bulgur,tuz,k.biber koyarak dinlenmeye bırakılır.İçi için soğanlar kavrulur.Kıyma,ceviz,tuz ve baharatlar ilave edilerek hazırlanır.Dinlenen patatesli bulgurlara içi oyularak uzun köfte şekli verilir.Bu işlem yapılırken elinizi biraz su ile ıslatırsanız daha kolay şekil alması sağlanıyor.İçerisine hazırlanan iç malzemesinden koyarak kapatılır.Tüm malzemenin yapımı bittikten sonra sıcak servis yapmak için kızartılmadan önce buzdolabına kaldırılır. Servise yakın zamanda köfteleri önce yumurtaya sonra galeta ununa batırılarak kızartılır havlu kağıt üzerine alınır.Daha sonra servis tabağına alınarak servis yapılır. Afiyet olsun.

3 yorum:

  1. merhabalar ;
    bende sevgili kızınız tugcenbin dogum gununu kutluyorum nice yıllara diliyorum
    sevgiler
    sevil

    YanıtlaSil
  2. iyi günler arkadaşım sevgilerimi yolluyorum:)

    YanıtlaSil
  3. Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



    İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

    YanıtlaSil