27 Mart 2009 Cuma


Karlı bir kış gününden merhaba diyorum.Allahıma şükürler olsunki sağlık ve sıhhat içinde sevdiklerimle birlikte yeni bir güne,yeni bir haftaya başlıyorum. Bu sabah kar bize sürpriz yaptı.Her yeri bembeyaz kapladı.Hafta sonu canım arkadaşım ugurbocegim1 de güzel sunumuyla görmüş olduğum ve yapmayı istediğim baklavayı yaptım.Burdan arkadaşıma selamlarımı gönderiyorumEv halkı çok beğendi.Tekrar yapmam için de benden söz aldılar.Baklava yufkasını yu-ka marka kullandım.(daha güzel oluyor.)Ben kendimce değişiklikler yaptım.
Malzemeleri: 250 gr.yu-ka marka baklava yufkası 100 gr.margarin200gr tereyağı1 su bardağı çekilmiş cevizŞerbeti için:4 su bardağı şeker4 su bardağı suLimon tuzu
Yapılışı:Tereyağını ve margarini eritip,cevizleri çekelim.Diğer tarafta tatlının şerbetini verilen ölçülerde hazırlayıp kaynatalım.Yufkalarımızın bir tanesini masanın üzerine alıp eriyen yağımızdan yumurta fırçası yardımıyla sürelim.diğer yufkayı üzerine yerleştirip kısa kenarı boyunca ceviz koyup,mantı açılan oklava yardımıyla sarıp büzdürelim.Tepsiye alalım.Bu işleme yufkalar bitene kadar tekrar edelim.1-2 saat kuruması için bekletelim.Kalan yağımızı da baklavaların üzerine gezdirelim.175 derece fırında pişirelim.Pişen baklavaları ılık hale geldikten sonra ılık şerbet dökelim.Şerbetimiz çekince tatlımız servise hazırdır.Bu verilen ölçülerle dikdörtgen büyük borcam tepsisi ile oluyor. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder