27 Mart 2009 Cuma


KÖZLENMİŞ PATLICANLI GÜL BÖREĞİ Gül böreğini közlenmiş patlıcanla ilk defa denedim.Çok lezzetli ve değişik oldu.Her zaman içerisine klasik peynirli,patatesli veya kıymalı olarak yapardım.Patlıcanlıda onlar kadar güzel oldu.Zaten patlıcan közlendiği zaman lezzetini daha arttırdığı için denemeyi düşündüm.Sizlerede denemenizi tavsiye ediyorum. Malzemeler:1 kg.yufka1 su bardağı sıvıyağ1 su bardağı su İç malzemesi:3-4 közlenmiş patlıcan1 orta boy soğan1-2 domates1 yeşil biberTuz,karabiber,sıvıyağ
Yapılışı:Tencerenin içerisine sıvıyağ alınarak soğanlar doğranır.Pembeleşen soğanların üzerine sivri biber,domates ilave edilir.Biraz kavrulduktan sonra közlenmiş patlıcanlar ilave edilir ve suyu çekinceye kadar pişirilir.Tuz k.biber ilave edildikten sonra soğumaya bırakılır. Sıvıyağ ve su bir kapta birleştirilir.Yufka serilir.Hazırlanan sıvıyağ ve sulu karışımdan yufkanın her tarafına sürülür.Dörde bölünerek(yufkanın büyüklüğüne göre)hazırlanan patlıcanlı içten herbirinin geniş kenarı boyunca koyarak rulo şeklinde sarılarak gül şekli verilir.Bütün yufkalar bitene kadar işlem tekrarlanır.Sarılan yufkalar buzdolabında muhafaza edilir.Servis yapılmasına yakın (sıcak olması için)üzerine yumurta ve sıvıyağ sürülerek pişirilir.Bu malzemeden yaklaşık 24 adet oluyor.Patlıcanları deepfrizden kullandım.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder